Networking

La recerca de feina tradicional (el que hem estat fent fins ara).

Consisteix en:
  • Buscar ofertes de feina (portals i mitjans tradicionals)
  • Enviar el currículum vitae
  • Fer algun seguiment ( i tenir esperances)
Desavantatges del model de recerca de feina tradicionals:
  • No sabem a on va a parar el currículum.
  • No sabem si el currículum l’ha vist la persona adequada.
  • Si no ens truquen, mai sabrem el que ha passat.
  • La única estratègia és l’esperança.

La recerca 2.0 és més àmplia, i està plena de possibilitats


En essència, és la connectivitat, la gestió de contactes i creació d’una marca personal.
Ara podem comptar amb eines més enllà del currículum. Inclús més enllà dels portals de recerca de feina.

Avantatges de la recerca 2.0
  • Establir contacte i ‘conversar’ amb els involucrats.
  • Mostrar elements que evidencien la nostra capacitat i experiència.
  • Trobar ofertes que mai hauríem descobert d’una altra manera.
  • Ser ‘trobat’ en el nostre mercat laboral o sector de treball.

Els pilars de la recerca 2.0

Definició de  marca personal

És tot allò que ens fa destacar, ser diferents i ens permet ser visibles en un entorn determinat.
Hem de saber identificar aquestes característiques, per després poder-les comunicar adequadament buscant:
  • Ser recordats.
  • Ser tinguts en compte.
  • Ser la opció preferent.
  • Ser els escollits.
Accions per assolir la nostra marca personal.
  • Comprar un domini, crear la pròpia identitat.
  • Iniciar un blog o web.
  • Utilitzar les xarxes socials.
  • Obtenir visibilitat destacant sobre la resta.
  • Cuidar constantment la teva imatge 2.0.
Definició de Networking

El Networking, és una filosofia que consisteix en l'establiment d'una xarxa professional de contactes que ens permet donar-nos a conèixer a nosaltres i al nostre negoci, escoltar i aprendre dels altres, trobar possibles col·laboradors, socis o inversors.
El Networking actiu possibilita l’intercanvià d'informació i contactes així com l'establiment de relacions amb persones que comparteixen interessos professionals comuns.
Fem Networking per avançar en la nostra carrera, per expandir el nostre negoci, per augmentar la nostra visibilitat i millorar la nostra xarxa de contactes comercials i així generar negoci dins d'ella.

 Tipus de Networking:

Personal Networking:
  • Interactuar amb persones fora de l’area de treball.
  • Crear relacions socials dins a grups i comunitats.
  • Obrir-se a noves idees i nova gent que en un futur es poden convertir en un bon contacte.
Strategic Networking:
  • Es busquen contactes horitzontalment i verticalment que ens poden ajudar en un futur.
  • Els contactes són interns i externs.
  • La clau és aprofitar i usar tota la informació, recolzament i recursos d’un sector per obtenir resultats en un altre.
Operational Networking:
  • Coordinació i cooperació de persones que s'han de coneixer i confiar entre ells dins d’una empresa.
  • Per aconseguir la tasca assignada.
Recomanacions per un bon Networking:

Tenir una bona trobada:
  • Llançar una convocatòria.
  • Tenir un tema especialitzat.
  • Fixar les característiques del grup.
  • No allargar l’esdeveniment.
  • Reunions en períodes espaiats.
Ampliar el teu cercle:
  • Participar en esdeveniments socio•professionals.
  • Associacions.
  • Conferències.
  • Esmorzars, dinars.
  • Societats.
  • Organitzacions.
Claus per un bon Networking.
  • Principalment hi ha 6 claus:
  • Actitud
  • Objectius.
  • Presentació.
  • Escoltar.
  • Temps.
  • Interactuar.
  • Fer un seguiment  amb els contactes desprès de una reunió.

Principalment son:
  • No ens podem amagar. Ara tots estem a Google, i allà ens trobaran.
  • Dels seleccionadors que busquen a Internet, el 35% rebutja els candidats perquè no els troba.
  • A Internet tot roman de manera indefinida: fotos, perfils i comentaris.
  • No és possible controlar tota la informació que hem publicat fins ara.