CV Digital

Entenem que és aquell tipus de curriculum que s'ha el·laborat mitjançant alguna eina informàtica (processador de text, software de maquetació, etc...), al marge de quin sigui el procés a seguir a l'hora de trametre'l (paper, e-mail, etc...).


TIPUS DE CV digital
  • CRONOLÒGIC: Mostra els continguts ordenadament (el més antic primer, o a la inversa, del més actual cap enrere). Proporciona una idea clara del recorregut acadèmic i professional d'una persona. 
  • EUROPEU/EUROPASS: Recomanat per la Comissió Europea. El seu objectiu és unificar criteris del tipus de currículum més utilitzats per professionals en tot l'àmbit de la Unió Europea.
  • AMERICÀ: La informació s'intenta concentrar en una sola pàgina. Només titulars. És molt eficaç per atreure l'atenció de manera ràpida i suscitar interès.

  • FUNCIONAL/COMPETÈNCIES: Està basat en el desenvolupament de competències, és a dir, en el conjunt de coneixements, habilitats i actituds que resulten imprescindibles pel desenvolupament d'un determinat lloc de treball.
  • combinat: S'hi distribueix la informació tan de manera temàtica com cronològica, organitzant les dades per àrees temàtiques o professionals, amb l'objectiu de destacar tan les habilitats, com la experiència i la formació.
  • CURRICULUM 2.0: Es fan en base a una plataforma digital que disposa de plantilles de disseny preestablerts. Hi podem agregar continguts, enllaços i documents. L'avantatge és que està vinculada a una adreça URL, de manera que estarà disponible a Internet i podrem ser consultats mitjançant la xarxa. Igualment aquesta adreça la podrem insertar a un curriculum imprès.
             Més info:
             http://nticsparalaeducacion.files.wordpress.com/2012/01/prezi.jpg?w=313&h=161&crop=1
             http://ntics.me/2012/01/19/prezi-el-heredero-de-powerpoint

  • VIDEO CURRICULUM: El videocurrículum és una gravació de dos a cinc minuts on el candidat exposa davant la càmera la seva trajectòria acadèmica - professional, els seus punts forts o qualsevol altre aspecte que vulgui destacar. La imatge permet als responsables de selecció avaluar aspectes que no plasma un CV tradicional, com la comunicació verbal i no verbal del candidat, la seva imatge o fins i tot el seu domini dels idiomes.

            Més info: