Facebook. La xarxa social al servei de l'ocupació

És la xarxa social virtual més extensa i que està basada en gent real, per tant és un canal de comunicació ideal tant per empreses com per professionals.

Les empreses recopilen informació dels usuaris, coneixen els seus gustos i les seves costums, saben dels seus interessos i opinions.

A nivell professional quins avantatges ens proporciona Facebook:


Obrir un compte des de la pàgina d'inici de Facebook a www.facebook.com

Et demanaran les següents dades:

  • Nom i cognom
  • Direcció de correu electrònic
  • Contrasenya
  • Sexe
  • Data de naixement.

Els perfils 

Els perfils són per un usuari, és individual. Es trobaran totes les activitats que ha portat a terme la persona dintre de Facebook i també les relacions socials que estableix amb altres usuaris de la mateixa plataforma.
El perfil és una mostra de la nostra personalitat i dels interessos de cada persona.

El perfil professional

L'edició del perfil professional de Facebook és una oportunitat per demostrar el millor de nostres mateixos i reflexionar sobre quines són els nostres punts forts.
El primer que fem al obrir un compte a Facebook és editar el nostre perfil. El perfil per tant és la informació amb la que els demés usuaris es trobaran al cercar-nos a la xarxa social.

Seccions

  • Mur: és l'esquelet central de la nostra compte on es reflexa totes les actualitzacions a temps real. És la primera pantalla amb la que ens trobem quan visitem el perfil d'altre persona. Per accedir a la resta de seccions buscarem al menú que trobem sota de la fotografia.
  • Informació: és la nostra targeta de presentació a Facebook. Conjunt de dades personals i professionals que volem donar a conèixer.
  • Fotos: fotografies i vídeos pujats per nosaltres o bé que són col·locats per altre contacte amb el nostre consentiment (Veure Configuració de Privacitat).
  • Notes: si volem, tenim la possibilitat d'escriure i compartir texts breus en aquesta secció del perfil.

Per començar amb el nostre perfil professional, li donarem una orientació professional a la nostra presencia a Facebook, introduint dades com idiomes que parlem. Ens presentarem mostrant la imatge que volem oferir com a demandant d'ocupació. Per fer-lo visitem el nostre perfil. A l'hora de cobrir la nostra Informació de contacte, haurem de regular la privacitat de les nostres dades.

En qualsevol moment tindrem la possibilitat de tornar al nostre perfil, seguint aquest mateix pas i podrem a més modificar, eliminar i incloure el que considerem més adient.

Si ja tenim copte a Facebook podem adaptar-la per al seu ús professional editant el perfil amb les instruccions que a continuació s'indiquen:



A l'hora de redactar el paràgraf Sobre tu (Acerca de ti), ens intentarem presentar-nos com si ho féssim en una entrevista de treball, amb accent en allò que sabem fer millor que els demés. Reconèixer obertament que estem desocupats o utilitzar expressions com "estic buscant feina".

Més que un currículum

Si parlem d'un perfil professional, serà imprescindible detenir-se en la part de Formació i Ocupació.
Reflectirem la nostra educació, incloent-t'hi els nostres títols i cursos  i cursets de formació més rellevants, així com les dates en que hem obtingut cadascun d'ells. Haurem d'incloure el centre.

Experiència laboral

S'introdueix de manera similar al punt d'educació. Enumerarem tant els llocs de treball ocupats com les dates. Aprofitarem per descriure cada lloc, destacant el més rellevant de cadascuna de les experiències i les capacitats adquirides com per exemple: treballen equip, treballar sota pressió.

Una vegada ja tenim el nostre perfil professional, haurem de vigilar els continguts que compartim.
L'esquelet central de la compte Facebook és el Mur. I a partir de la pregunta: Què estàs pensant? Podrem publicar comentaris i idees.


Podem actualitzar el Mur per practicar el Networking:
  • Enllaços útils pel nostre camp professional.
  • Informes breus de noves cerques d'ocupació.