LinkedIn, la xarxa professional al teu abast

Linkedin és una plataforma virtual d'origen nord-americà, adreçada a perfils professionals tant en actiu, emprenedors, empresaris, corporacions i persones en recerca de feina o de millora laboral.

Tot i ser una eina inicialment creada per executius i directius, ha vist modificat una mica el seu enfocament i tot i que encara no tenen lloc tots els perfils professionals si que es important que si més no la investiguem.

Així doncs per començar:

1.- Carreguem la web: www.linkedin.com
2.- Iniciem el registre: omplint els camps que apareixen a la pantalla principal


3.- Omplim les dades que ens demanen a la segona pantalla
4.- Obrim el nostre correu electrònic validem el missatge que hem rebut.
5.- Anem a la pàgina principal

Ja tenim el perfil creat...això només és el principi.

Començarem pels seguents camps bàsics:

1.) Personalitzar la teva URL dins linkedin



Les URL per defecte tenen nombres al final. La idea és fer net d'aqueta numeració i deixar la teva adreça de linkedin només amb el teu nom o la teva marca d'empresa.

Per exemple: http://www.linkedin.com/in/saraprimero/e3m45er58h7
Ara quedarà: http://www.linkedin.com/in/saraprimero

2.) Extracte


Aquesta part és fonamental per presentar-nos davant la xarxa, és com la nostra targeta de presentació.

3.) Aptituds i coneixements


Són els nostres inputs que ens donen publicitat dins la xarxa. Per cada paraula inscrita en les nostres aptituds i coneixements, més s'amplia el nostre abast de visualització.

4.) Fotografia


Una imatge nostre val mes que mil paraules. Utilitzeu una fotografia amb actitud positiva.

5.) Titular professional



El titular ens identifica dins el món laboral. Sintetitzeu-lo el màxim possible incloent-hi paraules clau del vostre sector.
El nostre perfil està millorant. I això està molt bé. Però ha arribat el moment de treballar camps per intentar diferenciar-se...estratègicament.

6-) Seccions addicionals


Mitjançat aquestes seccions, mostrem el nostre valor afegit com a professionals, diferenciant-nos de la resta.

7-) Recomanacions

Des de linkedin podem obtenir recomanacions dels nostres contactes professionals i també fer-les nosaltres.





Arribat aquest punt, ja hem de tenir el perfil treballat.

Tot i això, cal completar-ho al màxim i sobretot dedicar-li uns minuts al dia.
Ànim!