La targeta virtual


Què és una targeta virtual?

Una targeta virtual és aquella que no requereix imprimir-se, i que està present en qualsevol mitjà virtual, com per exemple el correu electrònic o la xarxa. En aquests mitjans tan utilitzats avui dia es fa imprescindible poder mostrar les nostres dades de contacte i logotip d'una manera àgil i fàcil. És per això que fa ja anys que molts professionals i empreses utilitzen en el mateix correu l'opció de la signatura predefinida i formatejada, incloent les dades de contacte i fins i tot una imatge d'un logotip. Encara que això no es consideri realment una targeta virtual en el fons és com un substitut o precursor d'aquesta, ja que la necessitat d'aquesta funció ja havia sorgit des de l'aparició del correu electrònic. 

Aquesta funció moltes vegades també és cobreix amb la secció de contacte de les pàgines web corporatives i/o portafoli, ja que aquestes subpàgines únicament consisteixen a proporcionar un espai per col•locar de forma resumida les dades de contacte, com el correu electrònic, telèfons de contacte, adreça física o postal (encara que no sempre s'inclou i normalment ho fa amb el seu respectiu mapa) i com no un o diversos enllaços a les xarxes socials (normalment Facebook i Twitter), canals de Youtube, o blogs relacionats amb la pàgina. 

Amb les xarxes socials fins i tot es cobreix en part aquesta funció o necessitat de promoció de la nostra marca i contacte, ja que en elles tenim una pàgina de perfil, normalment amb una estructura bastant clara, senzilla i bastant estandarditzada per a tots els usuaris, de manera que podem trobar les seves dades més bàsiques, entre ells com no els de contacte. 


Com cada vegada sorgeixen més pàgines que ofereixen serveis, també ha sorgit la idea de posseir en algun lloc de la xarxa una espècie de fitxa petita, similar en grandària i característiques a una targeta impresa. D'aquesta forma no es perd l'esperit sintètic i directe d'una targeta corporativa. Aquest tipus de pàgines ha sorgit amb la idea d'intentar donar un punt d'unió, entre tants serveis de xarxes socials, blogs, correus electrònics o llocs en els que apareixem a la xarxa. Arriba un punt que necessitem indicar tots aquests llocs en un sol lloc o targeta, que faciliti a l'empresari poder comprovar fàcilment la nostra reputació i identitat digital en tots les seves vessants. 

Consells

Com a primer consell podem dir que en el cas de tenir una pàgina web corporativa o de pagament, és imprescindible posar-la, ja que és el que junt amb el logotip, atorga més prestigi en primera instància. 

Com vivim en un entorn 2.0, a causa d'aquesta necessitat de reputació o presència virtual, les xarxes socials també es fan imprescindibles, ja que és el mitjà pel qual l'empresari que vulgui més informació de nosaltres consultarà. 

Per tant, un altre consell és que en una targeta virtual és de vital importància que posem com a mínim una xarxa social. És cada dia més comú tenir un compte en Facebook o Twitter, que encara que en molts casos pugui ser per oci, actualment és ja un aspecte completament necessari a nivell professional. L'efectivitat com a eina de comunicació i promoció, i la facilitat d'accés a gran quantitat d'informació de possibles futurs clients, fa de Facebook una eina molt valuosa per a qualsevol empresari. Per això es pot dir afirmar amb contundència que avui dia si no estàs en una xarxa social o un blog no ets ningú. I com a professionals que som necessitem comunicar al món que existim i que formem part del mercat laboral. 

És per aquests motius que és imprescindible posar una xarxa social i fins i tot molt positiu si afegim varies. Les que posem, és clar, han de ser xarxes socials en les quals tinguem activitat, en cap cas aquelles que reflecteixin inactivitat, i que per tant ens facin quedar malament davant l'empresari. També serà recomanable posar aquelles xarxes en les quals la nostra activitat guardi una certa relació amb l'àrea o perfil professional que busquem, ja que certs aspectes privats podrien interferir negativament en el procés de selecció. Alguns dels exemples més comuns que podem incloure en la nostra targeta virtual poden ser Facebook, Twitter, LinkedIn, Flickr, Myspace, o serveis / pàgines com Youtube, Delicious, Diigo, Slideshare, Google Sites, etc 

D'altra banda, si no disposem de pàgina corporativa o bé volem complementar la informació, podem aportar l'adreça del nostre blog. Avui dia és també un aspecte a valorar en conjunt amb les xarxes socials, per veure la reputació o valorar la qualitat de les nostres aportacions a la xarxa com a professionals. Com a exemples de blog tenim el popular servei de Blogger o per exemple Wordpress, entre  altres. 

En tot cas, estem en continu creixement tecnològic, amb un gran desenvolupament de webs, serveis i aplicacions per a mòbils, i per descomptat això implica un ús cada vegada major de targetes digitals o virtuals. És per això que podem trobar apps per a mòbils amb aquesta finalitat o fins i tot altres dispositius com el Poken Pulse que també són valorats per la seva gran practicitat en reunions professionals. Que més ens oferirà el futur?


Enllaços:

Servei de creació de targetes de visita virtuals

Articles sobre les targetes virtuals i la seva aplicació els mòbils


Novetats: Poken Pulse